Måske har julemaden sat sig tungt, måske du bare ønsker at spise sundere i januar.
Hvis du er en af dem, der har sat sig et mål om at forbrænde lidt ekstra kalorier i januar, så har vi samlet inspiration til, hvordan du holder dig sund.

Juice med citrusfrugter og masser af ingefær

Ingefær sætter gang i fordøjelsen, samtidig med at det styrker dit immunforsvar. Hvis du gerne vil tabe dig og være sund samtidig, er ingefæren fantastisk. C-vitamin styrker også immunforsvaret, og er godt for hele fordøjelsessystemet, da det indgår i forbrændingen. Bland derfor en lækker juice af citron, ingefær og appelsin.

Avocadosalat med nødder

Både avocado og nødder indeholder det gode B2-vitamin, som hjælper til at nedbrænde fedtstoffer. Og så gør det jo ikke noget, at du samtidig får sundt hår og sunde negle. Lav en salat med avocado, kerner og nødder, hvis du gerne vil have en masse B2-vitamin.

Sunde snacks til den søde tand

Af og til trænger man jo til noget sødt. Vælg tørrede frugter med et højt fiberindhold, når snacksulten melder sig. Fibrene får du for eksempel fra figner, dadler, rosiner eller tørrede abrikoser, og de er alle med til at sikre en sund fordøjelse.

Rens ud med basisk juice

Lav en sund og lækker grøn juice med gode næringsstoffer. Prøv for eksempel en juice med agurk, broccoli, kål, kiwi og lidt pærer. Spiser du mere basisk, renser du ud samtidig med, at du vil opleve at få mere energi. Og hvis man gerne vil forbrænde mere, er det jo også meget rart med den ekstra energi.

 

Læs også: Sund sjæl i sund krop